Aan de slag met IT-service management

- Frits Gubbels
- Paperback
- 272 pagina's
€ 39.50
Aan de slag met IT Service Management beschrijft de processen die een centrale rol spelen binnen het vakgebied IT-beheer. Hiermee krijgen studenten een goed overzicht van en inzicht in het opzetten en inrichten van IT Service Management. Het boek is gebaseerd op de meest recente versie van, ITIL® 2011. Na een introductie van ITIL en van IT-diensten, komen de Servicelevenscyclus en Serviceproductiefase aan de orde, aangevuld met de belangrijkste operationele functies binnen ITIL. Hierbij is er veel aandacht voor de praktijk van alledag bij de Service Desk, het centrale aanspreek punt in een IT-organisatie. Daarna volgen de essentiële operationele beheer processen van een IT-organisatie: Incident beheer, Request Fulfi lment, Probleembeheer, Toegangsbeheer en Event Management. Voor de volledigheid worden ook de overige fasen van de ITIL Servicelevenscyclus en het belang van informatiebeveiliging kernachtig toegelicht. Er is veel aandacht voor de praktische toepasbaarheid en de relatie met de dagelijkse praktijk. Elk hoofdstuk is daarom voorzien van diverse opgaven. Een uitvoerige, doorlopende case aan het eind van elk hoofdstuk biedt de student de mogelijkheid vanuit de theorie en zijn eigen inzichten praktische situaties te beoordelen. Online support Extra materiaal, waaronder vragen en aanvullende literatuur is beschikbaar via de hbo-portal www.AcademicX.nl. Over de auteurs Frits Gubbels heeft sinds 1986 ervaring in ICT als consultant en projectleider. Momenteel is hij werkzaam bij Rabobank Groep ICT en eigenaar van adviesbureau It4all. Daarnaast is hij actief als docent en auteur van diverse ICT-boeken voor het mbo en het hbo. Hans van den Bent werkt sinds 1988 in de ICT als IT-professional en internationaal IT Service Management trainer en consultant. Hij is auteur van diverse publicaties, o.a. over ITIL. Momenteel is hij zelfstandig opleidingsadviseur.
Details
- Auteurs : Frits Gubbels, Hans van den Bent
- ISBN : 9789039527825
- Taal : Nederlands
- Uitgever : Academic Service
- Uitvoering : Paperback
- Verschijningsdatum : maart 2014
- Aantal pagina's : 272
- Afmetingen : 24 x 16,8 x 1 cm
- Gewicht : 293 g
- Druk : 1ᵉ druk
Anderen lazen ook

Inleiding UML
Hendrik Jan van Randen
Paperback
€ 22.95

Aan de slag met software testen
Hossein Chamani
Paperback
€ 14.50

Aan de slag met software testen
Hossein Chamani
Paperback
€ 39.95

IT- Service Management Op Basis Van ITIL
Rene Visser
Paperback
€ 40.28
Hardcover
€ 83.95

Aan de slag met Scrum
Hendrik Jan van Randen
Paperback
€ 11.00

BISL - Een Framework voor Business Informatiemanagement - 2de Herziene Druk
Remko van der Pols
Paperback
€ 47.42

ICT-recht voor de praktijk
C.N.J. de Vey Mestdagh
Paperback
€ 57.95

Computer Networking
James Kurose
Bindwijze onbekend
€ 65.99

Aan de slag met scrum
Hendrik Jan van Randen
Paperback
€ 28.95
Meer boeken zoals dit
Wil je meer boeken zoals 'Aan de slag met IT-service management' lezen? Kijk dan eens naar de andere titels die door lezers van dit boek werden bekeken. Misschien vind je daar het boek dat je zoekt.