ICT-dienstverlening

- Leo Ruijs
- Paperback
- 452 pagina's
€ 18.00
Binnen de ict gaat veel aandacht uit naar het ontwerpen en ontwikkelen van informatiesystemen en infrastructuren. Na ingebruikname van deze systemen breekt een fase aan waarin beheer en exploitatie centraal staan. Dit beheer was lange tijd vooral op de techniek gericht. Met de introductie van Service Management staat niet langer de techniek, maar de behoefte vanuit bedrijfsprocessen centraal. Dit studieboek voor het hoger onderwijs beschrijft een groot aantal aspecten binnen het werkveld van ICT Service Management en geeft de onderlinge relaties aan. Inmiddels zijn een groot aantal best-practices, modellen en methoden voor IT-dienstverlening beschikbaar en een aantal hiervan worden in dit boek toegelicht, zoals Looijen, ITIL, ASL, BISL, MOF, IT Governance, COBIT en ISO20000. De kern van het boek beschrijft een generieke benadering voor IT-dienstverlening: er zijn geen kant-enklare oplossingen, maar dienstverlening begint bij het maken van afspraken. Met behulp van het Service Management Lemniscaat - afgeleid van het Gapmodel uit de servicemarketing - wordt beschreven hoe klanteisen de basis vormen voor afspraken. Vervolgens moeten activiteiten geselecteerd worden die de borging vormen voor het nakomen van deze afspraken. Continu meten en regelmatig evalueren maken de plando-check-act cyclus van het Service Management Lemniscaat compleet. Uiteraard bieden best-practices, modellen etc. hierbij ondersteuning. Online support Via de pagina bij dit boek op www.academicservice.nl is aanvullend materiaal beschikbaar, waaronder meer informatie over de behandelde onderwerpen, een toelichting op de casus, een werkboek, diverse bijlagen en aantal extra vragen bij de stof.
Details
- Auteurs : Leo Ruijs, Wouter de Jong
- ISBN : 9789039526675
- Taal : Nederlands
- Uitgever : Academic Service
- Uitvoering : Paperback
- Verschijningsdatum : maart 2013
- Aantal pagina's : 452
- Afmetingen : 24 x 17 x 1,8 cm
- Gewicht : 545 g
- Druk : 3ᵉ druk
Anderen lazen ook

De zeven eigenschappen van effectief leiderschap
Stephen R. Covey
Paperback
€ 27.50

Sturing en Organisatie van ICT-voorzieningen
Theo Thiadens
Paperback
€ 58.25

Aan de slag met IT-service management
Frits Gubbels
Paperback
€ 39.50

ITIL - Pocketguide
Jan Bon
Paperback
€ 19.57

Boom basics - Arbeidsrecht
J. Heinsius
Paperback
€ 7.99

Brugboek bedrijfseconomie Opgaven
Edward van Balen
Paperback
€ 8.45

Handboek managementvaardigheden
Robert E. Quinn
Paperback
€ 46.50

ICT Infrastructuur en datacommunicatie
Frits Gubbels
Paperback
€ 78.50

Digital Forensics with Open Source Tools
Cory Altheide
Paperback
€ 59.00

Service desk
Frits Gubbels
Paperback
€ 12.95
Meer boeken zoals dit
Wil je meer boeken zoals 'ICT-dienstverlening' lezen? Kijk dan eens naar de andere titels die door lezers van dit boek werden bekeken. Misschien vind je daar het boek dat je zoekt.